Сряда, 14 Ноември 2018
Събота, 10 Ноември 2018 09:57

Елена Йончева готвела разследване "бомба" за корупция в строителството

Нинова към Захариева: Кой ви упълномощи да подкрепите глобалния пакт за миграция на ООН?

Разследване за корупцията в строителството е трябвало да огласи журналистката и депутат от БСП Елена Йончева в деня, в който Сотир Цацаров поиска имунитета й. Това обяви в "Панорама" по БНТ лидерът на левицата Корнелия Нинова. Според нея действията на главния прокурор са породени от желанието на правителството да предотврати това разследване.

Нинова съобщи още, че ръководството на Строителната камара, на среща с нея, я молело да не разгласява случая, защото Европа може да ни спре финансирането. По думите й в партията насърчават Йончева да продължи с разследванията си, а атаките на главния прокурор тя определи като "политически удар" срещу разследващ журналист.

„Буквално няколко часа преди искането за имунитета ѝ тя ми показа документ, който е интересен. Обсъдихме го и решихме същия ден да изнесем тази информация. Не я изнесохме заради случилото се с имунитета. Но я насърчавам да продължи. Тя ще обяви за какво става въпрос в следващите дни, защото това е нейният труд", разказа Нинова. И добави, че става въпрос за тежка корупция в строителството.

Елена работи с контакти, информация, в ОЛАФ, на европейско равнище, за корупция в България, в правителството на Бойко Борисов, добави тя. Ръководството на Строителната камара е настоявало да не разгласява случая, защото Европа може да ни спре финансирането. Това не може да бъде мотив да продължава корупцията, категорична бе Корнелия Нинова.

Разследването срещу депутати от БСП не ни притеснява вярваме в тяхната невинност, подчерта лидерът на партията. Обвиняват Елена за пране на пари около КТБ. Откога се разследва КТБ? От две години и нещо. Защо сега се предприемат тези стъпки? След като Елена разкри кумгейт в Хасково и Делян Добрев отговори с тези нападки. След като направи филм за оградата. След като се зае с разследване на строителството на пътищата, изреди Нинова.

Явно притеснени от готвените разкрития за корупция в строителството снощи от Камарата на строителите поискаха оставките на депутатите от "БСП за България" Елена Йончева, Христо Проданов, Крум Зарков и Георги Свиленски. Поводът е искането на социалистите за независима техническа експертиза на магистралите "Тракия", "Хемус", "Струма" и "Марица", пътя Русе-Видин и Околовръстния път на София.

В студиото на „Панорама” лидерът на БСП влезе в остър спор с вицепремиера и външен министър Екатерина Захариева по темата за Глобалния пакт за миграцията на ООН.

Нинова се обърна с директно с въпрос към външната министърка: „След като правителството няма решение и тепърва ще се взема, кой ви упълномощи на 25 октомври 2018 година да заявите публично: България подкрепя глобалния пакт за миграция на ООН, който ще бъде подписан през декември, само след месец, няма много време за становище. И външно министерство изразявате следната позиция: „България подкрепя окончателния вариант, в който са отразени въпроси от първостепенно значение за страната ни“. Ако няма решение нито на правителството, нито на парламент, кой ви даде право като външен министър да правите това изявление? Може нито на парламент, кой ви даде право като външен министър да правите това изявление? Може ли да информирате българското общество какви писмени указания дадохте на нашия представител в ООН как да гласува, как да обсъжда в работната група. Защото нашите дипломати там не говорят от свое име.”

Публикуваме пълния текст на разговора между Корнелия Нинова и Екатерина Захариева за Глобалния пакт на ООН, както и казаното от лидера на социалистите за разкритията на Елена Йончева:

Водещ: Сега България подкрепя ли глобалния пакт за миграцията на ООН, който тръгва да се превръща във втора Истанбулската конвенция?

Екатерина Захариева: Аз тука искам да се обърна към госпожа Нинова. Ще имате възможност да участвате в дебата. Защото първо България не е взела такова решение. Всъщност първият български политик, който публично подкрепи този пакт, беше президентът Радев миналата година в речта си по времето на ООН. Но така или иначе този пакт, който не е задължителен документ, подчертавам, който все още не е приет, и по който България все още не е изработила своята позиция, тепърва ще се присъединяват към него. Той нито е конвенция, нито ще се ратифицира, нито ще се приема. Не става дума за узаконяване на незаконната миграция, така както отново се опитва да се подведе обществото. Тепърва ще се, три министерства работят, експертите от тях, две години и половина се работи по този пакт. Имало е възможност да се изразява становище, все още има. И целта точно на този пакт е точно обратната, да се спре незаконната миграция и да се вземат 23 мерки, всяка от държавите, която реши да се присъедини на доброволен принцип за това да се спре незаконната миграция и нещо, което е целта на България – опазването на външните граници, спирането на трафика на хора и така нататък. Нека да не забравяме, защото отново във връзка със Съединените американски щати една от основните теми също беше социалната спогодба. България също е източник на мигранти, г-жо Нинова, за съжалени все още и немалко българи са мигранти по света. Така че когато говорим за социални права и законната миграция, България има интерес от това българските граждани да се третират по равен начин, но спокойно – нито е приел Министерски съвет решение, нито някой друг. Тепърва ще се обсъжда и дебатира и в парламента. Аз лично получих покана от парламента заедно с другите две министерства и министри, чиито експерти са работили. И всяка една от партиите би могла да изкаже своето становище.

Водещ: Г-жо Захариева, да обобщим с едно изречение, светът вижда ли някакви безобразия в България и обръща ли им внимание или не от това, което вие виждате навън?

Екатерина Захариева: Безобразия в България аз лично мисля, че не. Напротив. Бих казала, че чувам благодарности и похвали за Българското председателство и за това, че сме стабилна държава и обърнахме фокуса. Нормално е понякога ние повече да си търсим кусурите. На мен обаче не ми се иска постоянно да обясняваме самите ние колко сме зле. Даже по-скоро съм чувала обратното. Защо постоянно обяснявате, че толкова не сте добре? Ние не сме с такова впечатление. Нямаме причина да имаме ниско самочувствие. Нямаме причина да виждаме само негативните неща. Разбира се, че има и такива, но в никакъв случай не са само негативни. По-скоро напротив.

Водещ: Благодаря ви засега. Започваме разговора с Корнелия Нинова – председател на БСП. Добър вечер.

Корнелия Нинова: Добър вечер.

Водещ: Разбира се аз ще ви дам възможност да отговорите на това, което каза г-жа Захариева, но предлагам да не влизаме още сега в диалогичен режим?

Корнелия Нинова: По-добре да влезем сега, за да изчистим този въпрос и след това да ви отговарям спокойно на другите.

Водещ: Добре. Нека да го изчистим, но много бързо.

Корнелия Нинова: Да. Имам аз въпрос към г-жа Захариева – след като правителството няма решение и тепърва ще се взема, кой ви упълномощи на 25 октомври 2018 година да заявите публично: „България подкрепя глобалния пакт за миграция на ООН, който ще бъде подписан през декември“, само след месец, няма много време за становище. И външно министерство изразявате следната позиция: „България подкрепя окончателния вариант, в който са отразени въпроси от първостепенно значение за страната ни“. Ако няма решение нито на правителството, нито на парламент, кой ви даде право като външен министър да правите това изявление? Може нито на парламент, кой ви даде право като външен министър да правите това изявление? Може ли да информирате българското общество какви писмени указания дадохте на нашия представител в ООН как да гласува, как да обсъжда в работната група. Защото нашите дипломати там не говорят от свое име.

Водещ: Добре, може ли много кратко…

Корнелия Нинова: Те са получили от вас указания и моля да информирате обществото какви. Ако вие не го направите, аз ще ги информирам.

Водещ: Може ли кратък отговор, за да приключим тази тема.

Екатерина Захариева: Госпожо Нинова, видях, че ще извади това изказване. Госпожо Нинова, ако пактът първо не е конвенция, както подвеждате обществото, не е задължителен документ и не е присъединен още. Започна работата по него 2016 г. в ООН. Българската държава се представлява с водещ експерт от Министерството на труда и социалната политика и с помощни експерти от Министерството на вътрешните работи, Министерство на външните работи. Разбира се, действието се развива в ООН, това става чрез българското представителство в Ню Йорк към ООН. Мнението се изразява в резултат на анализа на всичките експерти и днес, повярвайте, имахме среща с експертите, не говоря с политиците. И нашите указания бяха, моля ви, четете има ли нещо, което противоречи на българската национална позиция. А тя е опазване на външните граници, спирането на незаконната миграция и право на всяка държава сама да определя миграционната си политика.

Водещ: Изчистихме ли този въпрос?

Корнелия Нинова: Не…

Екатерина Захариева: Нямаше нито един текст, който да…

Корнелия Нинова: Г-н Василев, това не е маловажно за бъдещето на Европа и на България.

Екатерина Захариева: Разбира се, че не е, госпожо Нинова.

Корнелия Нинова: И няма как да го пренебрегваме.

Екатерина Захариева: Елате, участвайте…

Корнелия Нинова: Вие не ми отговорихте кой ви даде право да направите такъв ангажимент от името на България.

Екатерина Захариева: Участвайте в дебата, изразете позиция и ние няма да вземем решение…

Корнелия Нинова: Знаем какво взимат експертите, вие защо го казвате това и кой ви е упълномощил? Защото по същия начин подписахте Истанбулската конвенция.

Екатерина Захариева: Моля?

Корнелия Нинова: Без решение на Министерски съвет, без обсъждане в парламента…

Екатерина Захариева: Защо лъжете, госпожо Нинова, решение на Министерски съвет…

Корнелия Нинова: … и днес си позволихте да кажете от трибуната на парламента, че заради България…

Екатерина Захариева: Госпожо Нинова, българските…

Корнелия Нинова: … цяла Европа няма да прилага Истанбулската конвенция.

Екатерина Захариева: Точно така е, госпожо Нинова. Българските…

Корнелия Нинова: Заради Българската конституция, госпожо, вие сте вицепремиер…

Водещ: Така, добре, нека…

Екатерина Захариева: Вижте, аз няма да се връщам на темата…

Корнелия Нинова: Българската конституция казва, че Истанбулската конвенция е противоконституционна.

Екатерина Захариева: На вас ви е много лесно да вкарвате българското общество, не сте ги измислили вие тези методи да всявате страх и напрежение…

Корнелия Нинова: Бихте ли уважили моето мнение, а след това сигурно ще имате време.

Водещ: Добре…

Корнелия Нинова: Не, отговаря ли на българския национален интерес, когато има нелегална миграция и един човек е дошъл по този начин, да сме задължени да приемаме цялото му семейство?

Водещ: Защо мене питате? Отговорете с едно изречение, една дума.

Корнелия Нинова: Вижте Пакта за миграция на ООН, нося ви го. Ако вие не сте го чели, ние да.

Водещ: Отговорете.

Екатерина Захариева: Вижте, аз няма да влизам в реплика, дуплика по текста, защото отново се случва абсолютно същото, което се случва винаги, но методите са измислени от техните учители, така или иначе. Всява страх и фалшиви новини в обществото, подвежда за интересите и ще се случи. Първо – Истанбулската конвенция беше един от приоритетите между другото и ще се случи. Първо – Истанбулската конвенция беше един от приоритетите между другото на Българското председателство на Съвета на Европа, г-жо Нинова, не на Европейския съюз, на което аз съм била министър тогава – бяха дебатирани от парламента и приети от българския парламент. И имаше решение на Министерския съвет. Нека не се връщаме. Има решение на Конституционния съд…

Корнелия Нинова: Г-жо Захариева, има решение на Българския конституционен съд. Можете ли да ми отговорите по-конкретно на един въпрос? Кога ще оттеглите вашия подпис от един акт, който противоречи на Конституцията на Република България?

Екатерина Захариева: Ако ме оставите, ще ви отговоря. Ние на 1 ноември, г-жо Нинова, Съветът по европейски въпроси към Министерски съвет е взел решение, че България ще възрази в ЕС. И това е публично решение.

Корнелия Нинова: Кога ще си оттеглите подписа, защото Българският конституционен съд каза, че тя противоречи на Конституцията?

Екатерина Захариева: Ами то това означава това решение, г-жо Нинова. България ще изрази становище, че няма как да ратифицира и, че не може да подкрепи продължаването на присъединяването на Европейския съюз към Истанбулската конвенция. Това отговорих днес в парламентарния контрол. Кое не ви е ясно?

Корнелия Нинова: Добре. Кога ще си оттеглите подписа не ми е ясно?

Екатерина Захариева: Това означава това.

Корнелия Нинова: Добре. Оттеглете го.

Екатерина Захариева: Можете да попитате министъра на правосъдието, защото като сте толкова наясно с този пакт…

Корнелия Нинова: Не ми стана ясно кой ви упълномощи да говорите от името на България, че подкрепяме Пакта за миграция?

Водещ: Г-жо Нинова!

Корнелия Нинова: Слушам.

Водещ: Шест депутатски мандата иска прокуратурата, два от които ваши. Това не ви ли притеснява?

Екатерина Захариева: Очевидно това се опитва да отклони и веднага се връщаме на Истанбулската конвенция.

Водещ: Това не ви ли притеснява?

Корнелия Нинова: Естествено, че е нормално да има разследвания, когато има някакви съмнение и данни. И ние казахме, че не ни притеснява, нито Елена, нито професор Георги Михайлов, нито нас. Вярваме в тяхната невинност и стоим зад тях твърдо като един. Но ни притесняват други неща и искаме да ни се отговаря на въпроси. Обвиняват Елена за пране на пари около КТБ. Откога се разследва КТБ? От две години и нещо. Защо сега се предприемат тези стъпки и кога започнаха те? След като Елена разкри „Кумгейт“ в Хасково и Делян Добрев отговори с тези нападки, след като направи филм за оградата, след като се зае с разследване на строителството на пътищата. Смятаме, че това е отговор на нейните журналистически разследвания за корупция и кражби във властта.

Водещ: Прокуратурата отговаря от името на правителството. Това ли искате да кажете?

Корнелия Нинова: Както искате го тълкувайте.

Водещ: Не, не. Вие ми кажете как.

Корнелия Нинова: Аз казвам какво ни е мнението.

Водещ: Подозирате прокуратурата в сговор с правителството ли?

Корнелия Нинова: Това е политически удар срещу разследващ журналист.

Водещ: Ама това е прокуратурата.

Корнелия Нинова: Който ще да е.

Водещ: Прокуратурата смятате, че прави политически удар?

Корнелия Нинова: Който ще да е. Това не е истинско обвинение за пране на пари. Как си представяте пране на пари за закупуване на фотоапарат и камера за снимане на филм в Сирия?

Водещ: Не, не. Аз говоря по същество. Вие кого обвинявате? Прокуратурата ли?

Корнелия Нинова: Никого не обвинявам. Защитавам Елена Йончева и смятам,ч е това е отговор срещу нея, но искам нещо друго да кача. Насърчаваме Ели да продължи с всичко, което е започнала. Буквално няколко часа преди да обявят искането на нейния имунитет имахме разговор. Тя ми показа документ, който е интересен. Да речем тя ми каза: „Това е бомба“. Обсъдихме го и решихме в същия ден да изнесем тази информация. Не я изнесохме, поради случилото се с имунитета. Но я насърчавам. И аз, и колегите сме зад нея да продължи.

Водещ: каква е тази „бомба“?

Корнелия Нинова: Тя вероятно ще я обяви в следващите дни. Не е морално аз. Това са нейният труд, нейните усилия, нейните разследвания.

Водещ: В каква посока е поне кажете?

Корнелия Нинова: В посока корупция при строителство.

Водещ: Строителство?

Корнелия Нинова: Да. Елена работи с контакти, с информация в ОЛАФ на европейско равнище за корупция в България правителството на Бойко Борисов.

Водещ: В строителството?

Корнелия Нинова: Да.

Водещ: Защото днес Строителната камара ви се сърди, че разследвате магистралите. Да не е във връзка с това?

Корнелия Нинова: Така че - насърчаваме я да продължи и ние ще… Кой ни се сърди?

Водещ: Строителната камара.

Корнелия Нинова: А, да. Бяха на среща при нас и аргументът им беше: „Ами, не го правете, защото ще се изложим и може да ни спрат средствата“. Това не може да е аргумент да не се бориш с корупцията, на което и да е правителство. Искаме истината, обективността да излязат наяве и казваме, че Елена ще продължи.

Свързани статии (по етикет)

  • Събота, 10 Ноември 2018 09:57
    С атаките си неотроцкистите само укрепват позициите на Нинова

    Почти невъзможно е да се вдъхне живот на идеята за „другарство“ между леви глобалисти и леви консерватори.

    За съжаление, днес на мода са млади кариеристи, изповядващи левия либерализъм и скрити фенове на ЛГБТ, които отлично са усвоили морала на най-деградиралата част от комунистическа върхушка преди 1989 г.

    Автор: Боян Чуков

    Основният проблем на БСП е, че през последните 30-на години в социалистическата партия се оформиха различни идеологически течения, които по принцип много трудно могат да съжителстват заедно. Те са тотално антагонистични.

    Почти невъзможно е да се вдъхне живот на идеята за „другарство“ между леви глобалисти и леви консерватори. Конфликтът за назначаването на и.д. гл. редактор на в-к „Дума“ е само повод за избухване на поредния конфликт в БСП.

    В недрата на партията съществуват взаимно изключващи се позиции – например, по отношение на Истанбулската конвенция, чието неприемане е „червена линия“ за левия либерален глобализъм. Тази идеология се изповядва от неотроцкистите и неоконите в САЩ, които са привърженици на Хилари Клинтън. А те си отиват от властовата сцена в Америка. На власт е Доналд Тръмп, представител на десния консерватизъм.

    Атакуването на Корнелия Нинова от окопите на неотроцкизма, така както прави един самовлюбен и лично засегнат стар партиен аристократ (и другар на неотроцкиста Андрей Луканов), практически само укрепва нейните позиции като председател на НС. Изявените стари неотроцкисти в БСП имат и друга огромна слабост. Те виждат в партията една семейно-корпоративна политическа формация, в която ръководните постове и позиции задължително се предават по наследство.

    Една немалка част от ръководните кадри на БСП имат тежко неотроцкистко минало. Минало, което си отива от световната сцена. То противоречи на разбиранията и нагласите не само на твърдия и застарял електорат на социалистите, но и на много млади и грамотни в политически план социалисти, които категорично не споделят идеологията на левите глобалисти.

    През последните 10-на години именно на тези млади хора систематично и успешно им се блокира пътя за партийно и кадрово израстване. А тяхното привличане в ръководството на БСП е единствения начин да се повиши и без това силно измършавялото IQ на „Позитано“.

    За съжаление, днес на мода са млади кариеристи, изповядващи левия либерализъм и скрити фенове на ЛГБТ, които отлично са усвоили морала на най-деградиралата част от комунистическа върхушка преди 1989 г.

    Пролемът на Корнелия Нинова е, че под призива за „подмладяване на партията“ ръководството се обгради именно с такива кариеристи, изповядващи идеите на соросоидите, на неоконите в САЩ.

    За две години по този път в партийния официоз ускорено се стигна до статията „Смешен плач, наместо програма в БСП“. И конфликтът избухна! Но „взривът“ е само повод, а не причина.

    Стигна се до там, че при последното „освежаване“ на предизборния щаб на БСП в него намери място млада „надежда“ на БСП, която си е изкарвала хляба във фондацията на небезизвестния патологичен антикомунист и душманин на „Позитано 20“ Христо Иванов. Такива соросоидни „освежавания“ в БСП няма да спрат разлома в партията, те го задълбочават. По-лошо, това е пътят за тотално очуждаване на верния електорат на БСП от ръководството на партията.

    Не считам, че фракцията на „червените мобифони“ играе водеща и самостоятелна роля в социалистическата партия. Тази група не се интересува от идеология, а само от „невидимата ръка“ на пазара и конюнктурата, които имат потенциал да увеличат печалбите на техните лични фирми. БСП за тях е само инструмент. Просто бизнес, нищо повече.

    „Червените мобифони“, в зависимост от личната изгода, могат да бъдат както леви либерали, така и леви консерватори. Че даже и да търсят съюзници в „център дясно“, както съветва партийният официоз на БСП.

    Правилният път за излизане от кризата е Корнелия Нинова рязко да санира своето най-близко обкръжение с млади хора, но такива, които не са креатури на левия глобализъм, тоест хиларизъм.

    Ръководството на БСП в предишни години е било силно само тогава, когато е ползвало умело интелектуалните ресурси на партията.

    (анализът е публикуван във фейсбук профила на автора)

  • Събота, 10 Ноември 2018 09:57
    Цялата парламентарна група на БСП внесе в АПИ искане за ревизия на пътищата

    „Внасяме отново искането в АПИ за независима проверка на магистралите - този път от името на цялата парламентарна група. Няма разлика от предишното искане по съдържание и това, което внасяме днес.”

    Това каза председателят на БСП Корнелия Нинова преди депутатите от ПГ на левицата да внесат за втори път искането до Агенция "Пътна инфраструктура" за независима проверка на магистралите.

    На 6 ноември четирима депутати - Елена Йончева, Христо Проданов, Крум Зарков и Георги Свиленски – внесоха искане независима европейска лаборатория да провери определени участъци от магистралите, които са строени през последните пет години. До това БСП да повтори искането си с подписите на всичките 79 депутати от парламентарната си група се стигна след като Камарата на строителите реагира абсолютно неадекватно, по думите на Нинова, заявявайки, че иска оставката на четиримата депутати, поставяйки срок до 18 ноември и заплашвайки, че ако това не се случи, ще блокират парламента и няма да ги допускат до работа.

    „Днес, с тези 79 подписа заставаме зад четиримата колеги цялата парламентарна група и отново искаме тази проверка. Ще доведем тези искания до край“, категорична е Корнелия Нинова.

  • Събота, 10 Ноември 2018 09:57
    Корнелия Нинова запраща Беновска там, където слънцето не огрява

    Илиана Беновска и Ива Николова „изядоха” по-голямата част от брифинга на Нинова от вторник с въпроси, с които вместо да злепоставят шефката на левицата, показаха своята неподготвеност. Така Нинова на няколко пъти трябваше да им обяснява „някои основополагащи работи в държавата”, като това чии решения изпълнява представителят ни в ООН или пък след чии решения се продава общински имот.

    Предлагаме на вниманието ви пълния текст от въпросите на двете устати журналистки и отговорите на Корнелия Нинова.

    8-ма минута от видеото - Илиана Беновска, по-известна като „журналистката с ябълките” (пълен текст, без редакторска намеса в словореда):

    „Почвам отзад напред – ако наистина БСП не е инициатор и двигател на тези протести (няма да ги изреждам тематично), защо не излезете с едно официално становище, което да разпространите не само чрез нас, а като документ от името на Изпълнителното бюро на БСП или от името на Националния съвет, че БСП не участва в протестите по пътищата срещу горивата, на майките и т.н.? И още повече, ей сега тука излезе в „Брейкинг нюз” чета една новина, че активисти на Перник БСП се готвят да блокират АМ „Струма” в час пик – знаете колко хора се връщат от София към Перник и обратно. Това е първият ми технически въпрос.

    Изяснете малко повече за Пакта за миграцията, каква е ролята на вашия кандидат и избран за президент Радев от миналата година, защото той не е гласуван тази година в Ню Йорк. Това, вярвам, че го знаете.

    И третият ми въпрос е, като говорите за проблемите в ГЕРБ, ще проанализирате ли „закрития” – подчертавам – пленум на 11.11. на БСП, от който ние – журналистите, бяхме игнорирани, за да разберем всъщност кой е победителят и каква беше оста на въртене – Вашата оставка, Вашата победа, или някакъв предпоставен смут от 50-те вътрешноопозиционери? Като подчертавах само, че е бил закрит пленумът, ще Ви напомня, че когато дойдохте на поста, казахте, че всичко при Вас ще бъде открито, в това число и пленумите. Благодаря.”

    10-та минута от видеото – Корнелия Нинова:

    Сигурно сте изпуснала, г-жо Беновска, но точно след този пленум и по решение на Националния съвет обявих пред вас (б.ред.: журналистите) нашата позиция за протестите. А тя е: БСП подкрепя справедливите протести на хората. И не само ги подкрепя, а преди те да избухнат, БСП предлагаше същите неща в парламента, под формата на закони и ще продължим да го правим. Това е официална позиция.

    (Беновска прекъсва и пита отново: Една бележка: аз питам не дали ги подкрепяте, а дали ги инициирате.)

    Нинова: Ето, отговарям Ви – не ги инициираме, но ги подкрепяме. И изразяваме политически същите неща, които говорят и те на протестите.

    Каква е позицията на президента Радев по който и да е въпрос, питайте него. За сегет път се опитвате да ме вкарате в такъв разговор какво е правил президентът, как и защо го е правил, но не е моя работа.

    Беновска: Само да попитам кой е подписал, проред Вас, този Пакт или той не се подписва.

    Нинова: Подписва се този Пакт.

    Въпрос: Кой го е подписал?

    Нинова: Ще видим кой ще го подпише от правителството. В Ню Йорк е (подписан) от постоянния представител на България Представителството ни в ООН, който действа по писмени указания от Външно министерство. И е получил писмени указания, че подкрепяме – България подкрепя – този Пакт.

    Така, това беше по въпроса за позицията на Радев – питайте него.

    А може би по-важно от това е как е гласувал един човек, подчинен на Външно министерство, е официалното изказване на външния министър за Пакта. Който каза – Екатерина Захариева каза след срещата в Словения: България подкрепя Пакта за миграция.

    Мисля, че след такова изказване – сега те помежду си да се оправят кой крив, кой прав. Външният ли министър изразява външната политика на България, премиерът ли, Цветанов ли – това си е тяхна работа. Но да внимават с националния интерес на страната.

    Сега – Пленумът бил закрит за журналисти. Г-жо Беновска и уважаеми колеги, колко пъти сте били поканени да присъствате на заседанието на Изпълнителната комисия на ГЕРБ, на ДПС или на която и да е друга партия? Колко пъти? Вчера е имало Изпълнителна комисия на ГЕРБ. Бяхте ли там поканени? Присъствахте ли? Тъй като не следваме техния пример, вие бяхте тук, излязох и ви информирах за всичко преди Пленума. След това бяхте в тази зала – дойдох и ви информирах и след Пленума за всичко.

    Когато по същия начин постъпят другите партии – така прозрачно, така демократично и ви поканят официално на изпълнителните си органи – можете да кажете, че ние сме по-непрозрачни и недемократични. Но точно нас – които винаги го правим по този начин, и преди, и след Пленума ви информираме за нашите позиции и решения – да упреквате за липса на прозрачност, не е коректно.

    На Пленума не е ставало въпрос нито за оставки, нито за победи, нито за победени и т.н. Всички въпроси, които имахме да решаваме, ги решихме в разговор, с гласуване, демократично и вие сте известени за резултатите. Даже преди ние да ги обявим. Така че не виждам какво ви тревожи и за какво „затъмнение” говорите, за „закрит” пленум и т.н. Всичко беше пред очите ви, включително бяхте тук цял ден в сградата.

    (С това Корнелия Нинова изчерпа отговорите си към Илиана Беновска, докато микрофонът не се озова пред Ива Николова от ПИК – медията, известна с алергията си към президента Радев и БСП.)

    15-та минута от видеото – Ива Николова:

    Вие знаете ли, че кметът на Гоце Делчев – Владимир Москов, ако не се лъжа, е продал Банята на бизнесмена Темелков, който в момента е начело на протестите за горивата, вързани с вашата партия.

    Нинова: А кметът какво е направил?

    Ива Николова: Ами, продал му е Банята. Обвързани са. Местната баня. Това са далавери, с които се занимават всички.

    Нинова: Внимавайте с квалификациите за тези далавери, квалификациите ги дава съдът.

    Тук Ива Николова се извинява и продължава с втори въпрос: Имаше толкова остри изказвания на Пленума – срещу главния редактор на „Дума” Йордан Мичев и той с гласуване беше отстранен. Как така стана, че се промуши като заместник-главен редактор? Не знаете ли това? Как става това: хората не го искат за главен, той става зам.-главен? Сега ще трябва пленум и за заместник-главен да свикате...

    16-та минута от видеото – Нинова отговаря:

    Това ли са въпросите? Сега: да уточним някои основополагащи работи в държавата! Имоти от общини се продават с решение на Общинския съвет, общински съветници, а не на кмет. Не виждам каква е връзката между това, че някой си е купил имот в Гоце Делчев и протестира и зад него – видите ли стои кметът. Колко имоти са продадени в София и на кого? И ако измежду купилите имоти има някой, който е на протест, означава ли, че Фандъкова протестира срещу себе си? Странна ми е тая връзка, която я правите.

    (Тук Ива Николова се опитва да репликира, настоявайки, че кметът е от БСП.)

    Нинова: Говорим за принципни неща – щом един кмет продаде имот и този, който го е купил, е на протест, значи кметът е на протест – би трябвало да важи за кметовете от всички цветове.

    Що се отнася до заместник-главен редактор – едва ли някой в държавата се интересува от ситуацията в „Дума”, но да обясним пак за не знам кой път: Йордан Мичев е назначен за заместник-главен редактор и никога не е бил назначаван за главен редактор. Така че оставката му и отстраняването му от длъжността „Изпълняващ длъжността главен редактор” не означава, че сме го прехвърлили да стане заместник. Той от първия ден тук е заместник-главен редактор. Йордан Мичев има договор за зам.-главен на „Дума” и е временно изпълняващ длъжността главен. По същия начин, по който беше и Таня Джаджева.

    С това отговорите към втората устата журналистка приключиха. И така половината време от целия брифинг, отделено в отговори на въпроси на „остриетата на Борисов”, които на практика се оказаха абсолютно неподготвени с питанията си. Или, може би, не очакваха, че Корнелия Нинова ще им обяснява „някои основополагащи работи в държавата”.

Оставете коментар