Комитова: При проверка установихме, че част от „Струма“ не е магистрала

0
313
Това е един широк, хубав междуградски път, каза министърът

 

„Допреди няколко дни не знаех, че участъкът на „Струма”, на който стана тежката автобусна катастрофа, не е магистрала, а обикновен, широк междуградски път. С просто око всички виждаме един хубав път. Но с просто око не можем да усетим наклоните по него”. Това заяви в студиото на NOVA регионалният министър Виолета Комитова по повод проверката на участъка Драгичево – Долна Диканя, където загинаха 45 северномакедонски граждани.

„Пътят няма Акт 16, защото не са завършили отчуждителните процедури. По проект това е път Е-79, с максимално позволена скорост от 90 км/ч. Това не е скоростен път, не е и магистрала”, допълни министърът в отговор на въпрос защо скоростта в тази отсечка е вдигната на 120 км/ч.

По думите на Комитова проверката на пътищата трябва да бъде системен процес, който да отчита опасните зони и местата с дефекти, за да може те да се ремонтират и рехабилитират. „В моя мандат не съм имала възможност да обиколя тези участъци”, призна министърът.

Тя каза още, че мантинелата във фаталния участък е била в нормите, важащи към момента, в който тя е монтирана. „На мястото има знаци за чешмичка и за скорост, който е възможно да е паднал преди месеци. АПИ предприе действия да възстанови мантинелата. Най-голямата ни слабост обаче е маркировката. Положена е само средната осева линия”, подчерта Комитова.

По отношение на зимното почистване министърът беше категорична, че има достатъчно средства, с които може да бъдат погасени и стари задължения към снегопочистващи фирми.

Заместник-министърът на регионалното министерство Иван Шишков заяви, че за този участък на „Струма“ никой не е очаквал да бъде в това документално състояние, при положение, че от 2002 година е разрешението за строеж.

На практика държавата е функционирала в паралелен свят и не е спазвала законите, каза Шишков в сутрешния блок на БНТ „Денят започва“.

Тази катастрофа стана повод да направим анализ на този път. Истината е, че това не е нито магистрала, нито скоростен път, каза още заместник-министърът.

По думите му причината пътят да няма Акт 16 е, че когато е правен, се е навлязло в имоти частна собственост, с цел допълнително укрепване, с което е започнала дълга сага, която не е завършила и до днес.

Иван Шишков каза, че ще се предложи законодателен вариант, с който да може всичко това, което държавата е строила незаконно на емблематични обекти, да не се налага това строителство да бъде премахвано.

Един от проблемите в годините назад с пътищата е начинът, по който са поддържани, каза Шишков.

Свързани публикации:

МРРБ: Участъкът от „Струма“, където стана катастрофата с автобуса, няма Акт 16

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here