Кирил Петков скочи на Борисов за дупките по пътищата.
Пътищата ни са в ужасно състояние, заяви министър-председателят, който откри държавна координационна среща по въпросите на безопасността на движението по пътя в Министерския съвет.
„Събрали сме се за да обсъждаме пътната безопасност. На предпоследно място сме в Европа по брой жертви и загинали по пътищата. Този резултат е недопустим. Това, което досега сме приемали за даденост, трябва да приключи”, категоричен бе той.
Петков сподели две истории с министрите си.
„Миналата седмица се качих на ТИР и минахме през „Витиня”. Там пътят е в безобразно състояние, огромни дупки със страхотни задръствания. В деня преди това пътуване имаше огромна катастрофа.
Докато се возих в тира, шофьорът каза, че не може да издържа повече. В следващия момент пускам новините и чувам Борисов да казва, че е преброил 3 000 дупки, докато кара към София. Как са построени тези магистрали, че да имаме 3 000 дупки за 100 дни”, попита Петков. И добави, че парите, които държавата харчи, са много, милиарди всяка година.
„Другата дискусия, по която имаме спор, трябва да похарчим над 1 млрд. за ремонти, направени в миналото. Но без да ги похарчим тези пари, фирмите не искат да идат да го направят”, каза още Петков.
„Защо основни ремонти са били направени като пътна поддръжка. Трябва да променим тази практика. Трябва да разплатим максимално бързо половината пари. И аз се надявам то да мине”, добави Петков.
„Това решение има ясни два критерия. Първият – трябва да се плати максимално бързо половината сума пари. Вторият – искаме достатъчно добро на проверка“, отбеляза той.
Кирил Петков заяви, че осемкратният рали шампион на България и организатор на обучения за пътна безопасност Димитър Илиев влиза в екипа му.
„Димитър Илиев ще стане част от Държавната агенция „Безопасност на пътищата“ към Министерски съвет. Очаквам координацията, която трябва да става, да става през тази агенция. Очаквам проблемите, които Илиев поставя, да бъдат приоритизирани в най-голяма степен“, заяви Петков.
„Време е да променим изцяло структурата как се вършат нещата. Оттук нататък – прозрачни поръчки, достатъчно дълги договори за гаранция, запълване на съществуващите дупки и ремонти, нови магистрали на нивото на европейските пътища. В парламента се надявам колегите да се разберат, плащанията да бъдат отпушени и ремонтите да започнат“, подчерта Кирил Петков.
Димитър Илиев сподели на свой ред, че е в системата от доста години и проблемите не са само в пътищата, това е и социален проблем: „На първо място трябва да разглеждаме човешкия фактор. След това – състоянието на пътищата. След това – състоянието на автомобилите, дали са безопасни. Това трябва да стане с общи усилия, не само на държавническо ниво, но и цялата нация. Аз ще дам всичко от себе си, но една птица пролет не прави. Трябва да имам подкрепата на цялото българско общество“.
След тези свои думи Илиев заяви, че откритата част от заседанието приключва и помоли журналистите да излязат от залата.
https://www.facebook.com/watch/?v=504279374509258
източник: Епицентър