След падането на хеликоптера защо няма искане за оставки?

0
53

 

Кой и защо назначи Анелия Маринова (Кръсточева) за шеф на ГД-ГВА, след като е фалирала и съсипала няколко авиофирми?

 

Всички помним зрелищния скандал с банкнотите с лика на Тодор Живков, които полетяха над главите на летовниците в Слънчев Бряг. Те бяха разпръснати от хеликоптер, който пък нямаше право да лети толкова близо до земята. Заради инцидента бе уволнен шефът а Главна дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГД-ГВА). Уволнен бе и пилотът на хеликоптера.

На вакантното място в ГД-ГВА идва нов шеф. Става дума за Анелия Маринова, която се подвизава под фамилията “Кръсточева”. След случая с падналия хеликоптер край Гърмен, при който загина пилотът, искане за оставки няма.

Коя е Анелия Маринова (Кръсточева) – новата шефка Граждансктаа въздухоплавателна администрация

Тя е фалирала две авиационни компании. Първата е “Алма Тур“. Оставила е хиляди руски туристи по летищата във Варна и Бургас и е натрупала дълг от 3.6 млн. евро към „България Ер“.

През 2011 година компанията спира да оперира и започват дела. В нея Кръсточева има дял от 10% и се занимава именно с полетите между Русия и България. Фирмата обяви фалит през 2016 година с огромни дългове. Прокуратурата отправи обвинения лично срещу Анелия Кръсточева и управителя на фирмата за допуснатите нарушения и изоставените пътници.

След “Алма Тур” Кръсточева създава “Ер Брайт”.  Според сигнала до SafeNews тя не успява да вземе лиценз за Авиационен оператор. Въпреки това обаче наема персонал както и един АН-26 от литовската компания “Раф Авия”. „Ер Брайт” изпълнява полети с тези самолети без да има лиценз до края на 2012 година. През този период тя натрупва нови дългове, неплатени заплати и осигуровки, не платени горива, летищни такси и др.

През 2013 г. Кръсточева успява да продаде компанията, оставайки неин отговорен ръководител. С помощта на авторитета и доброто финансово състояние на новите собственици успява да вземе лиценз за авиационен оператор. Покрити са всички неизплатени заплати на работещите в компанията. Купува се и още един самолет. При по-обстоен преглед на финансовото състояние, собствениците констатират скрити дългове, премълчани и неосчетоводени от Кръсточева.  Заради това тя е освободена

Но Кръсточева не спира до тук. Тя създава трета фирма “Брайт Флайт ООД“.

В нея тя е съдружник с литовец, който предлага на лизинг 3 самолета. В началото Анелия притежава 100% от капила на дружеството, но след като наема на лизинг самолетите на литовеца, разделя капитала на компания 50:50 с дъщерята му Линара. Артурас Тамулионис е собственик на авиокомпания Авиавилса – известен с криминалното си минало в страната си.

Брайт Флайт, неизплатени заплати
Снимка: SafeNews

Твърди се, че Кръсточева е имала добри лични връзки в ГД ГВА. Така тя успява да се измъкне от техните проверки. В един случай, въпреки че пилоти се олакват от това, че от няколко месеца не получават заплати в “Брайт Флайт”, мерки не се взимат.

И тази компания фалира, оставяйки на земята три самолета и пилоти без изплатени заплати. Но Кръсточева не спира до тук.

Брайт флайт, фалит
Снимка: SafeNews

Тя създава “Флайт2Скай” – авиокомпания за превоз на пътници и товари с лиценз за Авиационен Оператор от ГД ГВА, която за да има европейско участие повече от 50% ползва гръцки гражданин с 51% собственост. Там реален собственик е Джумбер Якобадзе – притежаващ украински паспорт, но по народност грузинец. Той също е със съмнителна репутация.

SafeNews припомня, че ГД ГВА отговаря за безопасността на целия авиационен транспорт в страната. Въпреки че полетът над туристите в Слънчев бряг е бил разрешен, бившият шеф изгуби работата си, тъй като хеликоптерът е можел да падне във водата. Преди дни обаче, докато на поста е именно Анелия Маринова (Кръсточева), наистина падна хеликоптер.

Въпросът е защо никой не търси оставка сега?

източник: safenews.bg

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here