Превозвачи гневни заради спрените камиони за Австрия, искат спешна среща с Асен Василев

0
56

 

Камиони, превозващи стоки за Австрия бяха блокирани на граничните ни пунктове часове наред и не бяха допускани да продължат по направленията си. „Фокус“ потърси за повече подробности превозвачи.

Петко Ангелов, който е управител на транспортна фирма коментира ситуацията пред медията ни.

„Товари, които са транзитни през България за Австрия, които са от България за Австрия, бяха спрени камионите, не ги пускат. От петък сутринта, на 5-ти, камионите стояха до снощи. Снощи ги пуснаха, без да ни дадат обяснение защо са спрени, защо ги пускат. Шофьорите 24-30 часа стоят и не ни се дава обяснение защо стоят“, заяви пред „Фокус“ Ангелов и допълни, че от Агенция „Митници“ са казали, че „заради Шенген“ се бавят камионите“.

На въпрос дали забавянето е предизвикано от страна на българските гранични власти, Петко Ангелов каза: „Да, умишлено са казали да се спират камионите. От българските гранични власти са спрени камионите“.

Потърпевши са били над 100 камиона, но за стойност на загубите е трудно да се изчисли. „Само престоят на камиона ти е 400 евро на ден, а неустойките за товарите – отделно“, уточни събеседникът.

„Искаме среща с министъра на финансите Асен Василев, защото по този начин той наказва български превозвачи, да бедстват шофьорите. Нито ни напускат да се приберем за България, да оставим камионите и да се приберем, нито може шофьорът само да си дойде – нищо, като заложници стояха“, възмутен е Ангелов.

Той уточни, че забраната е била наложена за всички товари от и за Австрия, без значение дали камионите са български или не.

„В петък имахме разговори, защото това е някаква налудничава идея – да решава някой чиновник от София и да спре камионите. Шофьорите са хора и не може при зимни условия, на тези минусови температури, да бедстват“, уточни Петко Ангелов.

Отговорът на Министерството на финансите

От началото на годината Агенция „Митници“ извършва засилени проверки на всички митнически и гранични пунктове, както и на територията на цялата страна, на стоки и товари, пътуващи от и до Австрия. Проверките са в изпълнение на ангажимента за засилен контрол по сухопътните граници, поет от България и Румъния към Австрия в подписания Анекс към решението за присъединяване на двете страни към Шенген, информираха за „Фокус“ от финансовото министерство.

За първите шест дни на годината са извършени общо над 7200 проверки на различни видове превозни средства, включително транзитно преминаващи през страната. Използват се всички методи за митнически контрол – физическа проверка, сканиране с рентгенови системи, документален контрол. Проверяват се както превозваните стоки, така и кабините на товарните автомобили, леки, лекотоварни автомобили и автобуси.

В рамките на проверките за първите шест дни на годината, в нарушение на митническото и акцизното законодателство са установени близо 120 000 къса цигари и 5,5 кг. тютюн, над 340 литра алкохол, 800 литра моторни масла, 1500 кг прах за пране, 5429 електрически инструменти, 10 500 детски играчки и 110 парфюмерийни продукта. Всички изброени стоки са задържани при опит за внос в страната или при транзитни превози към Западна Европа.

Засилени проверки се извършват и на излизащите от страната превозни средства. При контролните действия са установени общо над 61 000 артикула – електронни наргилета, пълнители за електронни наргилета, ветеринарни лекарства и очила. Стоките са пътували от Австрия към Турция, но не са били надлежно декларирани.

При съвместна проверка с „Гранична полиция“ в района на ГКПП Ферибот Видин в микробус с българска регистрация са установени и шест лица – сирийски граждани, пътуващи в специално изграден тайник. По предварителни данни лицата са превозвани в посока Австрия.

Продължава и засиленият контрол по пътната мрежа на страната, съвместно с МВР и други компетентни органи. Проверките по границите ще продължат по всички ГКПП до сухопътното ни присъединяване на страната ни към Шенген, след което контролът ще остане само на външните граници на ЕС към Турция и Сърбия.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here