Българската икономика губи над 1 млрд. лв. годишно заради сухопътния Шенген

0
27
long row of trucks on a German highway

 

Това предупредиха от Съюза на международните превозвачи

 

Българската икономика губи над 1 млрд. лв. (530,7 хил. евро) годишно от неприемането на страната ни в сухопътен Шенген и опашките от камиони по границите. Данните съобщиха на пресконференция в БТА представители на Съюза на международните превозвачи (СМП). Изследването на сдружението обхваща три гранични пункта: Видин-Калафат и Русе-Гюргево на българо-румънската граница, както и Кулата-Промахон на българо-гръцката.

Ако в тази сума бъдат включени и други гранични пунктове по сухоземните граници, тя ще нарасне още, посочиха от сдружението.

Най-натовареният пункт е Капитан Андреево, но е изключен от обследването, тъй като е външна граница за ЕС, поясни Николай Рашков, български представител в Работната група на ЕК по темите на транспорта. Транспортът е стратегическа индустрия, от която страната ни има огромна полза, посочи той.

Според данните на изследването изчакването на камионите може да варира от два до цели 16 часа. Освен паричните загуби на икономиката, Рашков предупреди и за опасностите от тежкия трафик, опашките от камиони, както и за други проблеми, сред които липсата на битови условия за водачите, загуба на интерес към професията на международните шофьори и други.

Този проблем не търпи отлагане, трябва да алармираме всички ресорни институции, за да не продължаваме да търпим такива разходи, посочи Ангел Траков, председател на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи.

Йордан Арабаджиев, изпълнителен директор на СМП, допълни, че транспортният бранш очаква от всички институции активни действия, както и да припознаят тази тема „без деление на партиен принцип“.

От Съюза на международните превозвачи заявиха още, че ще предоставят данните от изследването на всички отговорни институции.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here