Хотелиери: Проблемът с липсата на персонал е много голям

0
31

 

Хотелиерите в България се притесняват от липсата на персонал на крачка преди летния сезон тази година. Румен Мончев, управител на хотел в Слънчев бряг, каза, че проблемът с липсата на персонал е много голям, съобщава bTV.

„Превърнахме се инкубатор за работници. Наложи ни се през годините да взимаме повече и повече чужденци“, смята той.

„През годините работихме главно с Киргистан, напоследък работим с украинци, имаме хора от Индия, Филипини, Нигер. Но това нещо не може да ни задоволи нас, защото, за да има добър туристически продукт, трябва да има добро обслужване“, каза Румен Тончев.

„Трябва да се погрижат за българските сезонни работници, които трябва да работят поне шест месеца, за да могат тези хора да идат на борсата, а след това да се върнат при нас“, каза той.

Част от хотелите ще отворят, за да посрещнат туристи на първи май, който е след броени дни. Първите по-големи празници ас именно през май, когато ще отбележим и Великден, 5 май, тази година. Веднага след него е Гергьовден.

По думите на управителя на друг хотел в Слънчев бряг Стойка Терзиева по това време на годината се очакват най-много туристи, които могат да пристигнат със собствен транспорт, защото все още са много малко полетите от Летище Бургас.

“Очакваме туристи и от Румъния. Традиционно имаме гръцки туристи, които обичат да посрещат тук празника, които разглеждат нашите исторически места и забележителностите, църквите и манастирите в района“, обясни тя.

Цената за нощувка по това време от годината излиза средно по 120 лева на човек с включена услуга All inclusive, коментират от бранша. По желание туристите могат да заплатят допълнително за празничен великденски обяд или вечеря, но опции за ресторант в района все още няма.

„Няма традиция да отварят заведенията около хотелите рано. Затова ние имаме едно предложение за изменение в Закона за туризма – специално за курортите с национално значение, да може заведенията около хотелите да бъдат задължени да отварят, поне процентно от тях да отварят тогава, когато се отварят хотелите, защото това оформя общия имидж на курорта.  А не след това хотелът да носи негативи заради това че заведенията наоколо не са отворени и туристите остават недоволни“, допълни Стойка.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here