Всеизвестен факт е, че в България всяко чудо е за три дена. Именно от този феномен често се възползват политиците ни. В нашата родна политическа история, често сме били свидетели на жестоки сблъсъци между управляващи и опозиция.
Днес, днес обаче ще ви разкрием другата истина, която се крие зад кулисите. Тази истина е онова нещо, което отвращава хората от същите тези политици.
Именно тази истина ни кара да наричаме политиците циркаджии, а парламентът цирк.
Нека повдигнем завесата и погледнем грозната политическа истина на задкулисието.
Спомняте ли си Временната комисия за проучване на всички факти и обстоятелства, свързани със сигурността на машинното гласуване? Ако сте я забравили, днес ще ви припомним за нея. По някакъв начин дейността на тази комисия бе приковала вниманието на цялото ни общество. На 17 октомври 2023 г. зала № 3 в Народното събрание бе препълнена от медии и журналисти.
Членовете на въпросната временна комисия трябваше да изслушват ютубъра Станислав Цанов, който се бе вживял в ролята на морален съдник. За да бъде драмата пълна Цанов бе довел със себе си и едно лице, което често се представя за полковник. През последните дни стана известно с това, че определи бащите на нашите революционери и възрожденци за „въшльовци“.
Тук е редно да припомним, че тази комисия бе създадена без председател и нейното свикване ставаше от председателя на Народното събрание Росен Желязков, който определяше и нейния председател за съответното заседание.
От изслушването на Цанов стана ясно, че това е пореден цирк за обществото. Но от паралелното разследване на BIG5 стана ясно, че не са необходими никакви хакери, за да се фалшифицират изборите.
Достатъчно е да си имате под ръка „Информационно обслужване“ или простичко казано важно е кой обработва и отчита гласовете. Да, правилно сте прочели. Не е важно кой брои гласовете, а кой ги обработва и отчита.
Съгласно Чл. 57, ал. 1, т. 33 от Изборния кодекс: „Централната избирателна комисия: определя изискванията към организацията и технологията на компютърната обработка на данните от гласуването и към издаването на бюлетин с резултатите от изборите. Включително от машинното гласуване, не по-късно от 55 дни преди изборния ден и възлага изпълнението на „Информационно обслужване“ АД.“.Изискванията на ЦИК трябва да бъдат определени не по-късно от 55 дни преди изборния ден.
В точка 1 от изискванията на ЦИК е записано, че „Организацията („Информационно обслужване“ АД) и извършването на информационните и изчислителни дейности по компютърната обработка на резултатите трябва да осигури надеждност, максимална защита и контрол на обработката и достоверност на получените резултати както на общинско ниво (ОИК), така и на централно ниво (ЦИК).
“.От така постановения текст не става ясно кой точно ще извършва контрол за надеждността и максималната защита на изборните резултати. Вероятно Информационно обслужване в качеството си на изпълнител трябва да контролира само себе си?
Точка 3 от изискванията става още по-интересна. Тя гласи следното. „Да се приложи технология, в съответствие с ИК, която позволява пълно проследяване на компютърната обработка и изключва възможности за нанасяне на нерегламентирани промени в данните от гласуването“.
Каква е тази технология, която трябва да позволи пълното проследяване на компютърната обработка. Още по-важното, да изключва възможностите за нанасяне на нерегламентирани промени в данните от гласуването, остава пълна загадка?
Точка 4 от изискванията е направо „убийствена“.
Според нея: „Изпълнителят („Информационно обслужване“ АД) носи имуществена отговорност при неизпълнение на договорните условия за компютърната обработка на данните от гласуването в изборите за общински съветници и за кметове и издаването на Бюлетин на ЦИК“.
Тоест, ако служители на Информационно обслужване нанесат нерегламентирани промени в протоколите на СИК и ОИК при компютърната обработка, чрез които лицето „Х“, участник в изборите е облагодетелствано или ощетено, изпълнителят Информационно обслужване щял да понесе имуществена отговорност, изразяваща се вероятно в удържане на съответна сума от предвиденото заплащане.
Дори само до тук да приключи журналистическото ни разследване, ще ви стане ясно, че всичко е едно голямо „Ала-Бала“.
Точно след разкритията ни по тези точки трябваше да бъде изслушан председателя на ДАНС, но …
Изведнъж и управляващи и опозиция се отказаха да проведат заседание и изслушване на шефа на ДАНС. Интересно от какво се изплашиха и управляващите и опозицията?
На следващо заседание, което така и не се проведе, бе обещано да бъде изслушан разследващия журналистически екип на BIG5.
Ние искахме да обърнем внимание на един феномен, който е ключов в нашето разследване. Как така при всички избори „Информационно обслужване“ ЕАД ударно успява да назначи по граждански договори межди 1000 и 2000 висококвалифицирани външни сътрудници за обработка на информацията от изборите?
Колко от тези лица са чужденци?
Искаме да уточним, че не сме открили нито една обява за набиране на такива хора!
И до днес остава загадка, защо след разследването на BIG5 тази временна комисия никога повече не проведе заседание и дори не изготви доклад за дейността си? Как така и опозиция и управляващи в тази комисия останаха мълчаливи и никой не повдигна въпроса за работата на комисията?
Ето това са членовете на въпросната временна комисия, които забравиха, че комисията не си е свършила работата докрай:
Не се учудвайте защо всички социологически агенции ударно ни казват, че същите играчи ще са и в следващото Народно събрание. Просто технологията за възпроизвеждане на статуквото работи безотказно!
Жалко за наивниците, които вярват, че нещо зависи от суверена!