Гаф! България избра за лобист пред САЩ Мария Бакалова, която два пъти се изгаври с Тръмп

0
21

 

Критиците определиха последния ѝ филма „Стажантът“ като тежка, дори примитивна пропаганда срещу Тръмп

 

Външно министерство на България с първи дипломатически гаф!

Ведомството избра за посланик на страната ни пред Америка актрисата Мария Бакалова, която се изгаври с Доналд Тръмп и приближените му в цели два филма и това вече скандализира дипломати с опит.

Външният министър Георг Георгиев избра Бакалова да е рекламно лице на кампания, чиято цел е да се премахнат визите със САЩ. „Благодаря на Мария Бакалова, че стана лице на кампанията на Министерство на външните работи, с която целим да намалим до под 3% отказаните на наши сънародници визи за Америка, написа г-н Георгиев в профила си във фейсбук. – Във важен момент Мария застава зад общо усилие на институциите и обществото, за да успеем да реализираме възможно най-скоро този приоритет – България да бъде включена в Програмата за безвизово пътуване.“

На пръв поглед, изборът е очевиден – Бакалова е единствената номинирана за Оскар българка, което я прави изключително успешна зад Океана. Но истината е, че и двата филма, снимани от актрисата, са явна провокация към новоизбрания президент на Америка и най-близкото му обкръжение.

За първия от тях – „Борат 2“, неговите последователи смятат, че е имал за цел да помогне за изборната му загуба през 2020 година. А именно в лентата изгрява звездата на Бакалова и цял Холивуд я асоциира именно с тази роля.

В „Борат 2“ Бакалова прави фалшиво интервю с Руди Джулиани, някогашен адвокат на Тръмп, което предизвика много полемики. Филмът осмива привържениците на сегашния президент и създаде проблеми на самия Джулиани.

Мария Бакалова и Руди Джулиани в „Борат 2“

Миналата година пък бе пуснат „Стажантът“, където Мария Бакалова изпълнява ролята на Ивана Тръмп, първата съпруга на президента.

Критиците определиха филма като тежка, дори примитивна пропаганда срещу Доналд Тръмп. Макар и изчислен така, че премиерата ѝ да съвпадне с предизборната кампания в САЩ с очевидната цел да повлияе на избирателите, лентата се провали с гръм и трясък. Много известни имена са отказали участие в продукцията, както се разбра впоследствие.

Бакалова като Ивана Тръмп в „Стажантът“. Киноиздания твърдят, че всички са отказали да режисират подобна долнопробна пропаганда, затова сценарият е отишъл в ръцете на иранеца Али Абаси.

 

“Филмът е евтин, политически некоректен, клеветнически. Много е тъжно, че тези човешки отпадъци, които участваха в това, надявам се неуспешно начинание, могат да правят, каквото искат…”, казва ядосано самият Тръмп за лентата и напълно отрича легитимността ѝ, както и връзката ѝ с обективната реалност.

Днес, по-малко от месец след встъпването в длъжност на президента Тръмп, Мария Бакалова се снима в рекламен клип на българското външно министерство, описващ колко е лесно да се получи виза, ако кандидатстваш за простички неща – сватба на приятел в САЩ, пътуване на автостоп.

По този начин българската страна е преценила, че низвергнатата от Тръмп актриса става лобист на страната ни пред САЩ!

„Не ти трябва Оскар, за да получиш виза за САЩ“, пък заявява дипломат номер 1 на България Георг Георгиев, представяйки избора на Бакалова за новата ѝ роля.

Макар насочена предимно навътре към българите в страната, експерти категорично осъждат избора на актрисата за посланик на кампанията за отпадане на визите. Те дори очакват акцията да рикошира и в американското посолство. В момента амбасадата е без титуляр, след като посланикът Кенет Мартин подаде оставка, а Тръмп я прие.

Целта на кампанията Viza Academy е да стимулира българите да кандидатстват за визи за САЩ, като им помага с информация за процеса по подаване на документи, така че отказите да намалеят. Отвъд рекламните клипове, в основата е онлайн платформа със съвети за типовете визи, провеждането на интервю в американското посолство, необходимите документи, цени, времетраене на процедурата и други. Логиката на кампанията е, че колкото повече хора кандидатстват по правилния начин и бъдат одобрени за визи за САЩ, толкова повече ще падне процентът на отказ и така България ще успее да влезе в програмата за безвизово пътуване.

Кампанията Viza Academy е по инициатива на Министерството на външните работи, което през септември обяви обществена поръчка на стойност 333.3 хил. лв. Тя включва изработване и изпълнение на цялостна комуникационна стратегия и кампания във всички медийни канали относно начините, по които българските граждани следва да кандидатстват за визи за САЩ. Основната таргет аудитория на кампанията е хора до 40 години, както и заинтересовани страни, които имат отношение към процеса и условията за кандидатстване за визи за САЩ, представители на български общности и кандидатстващи за визи от чужбина.

Оферти подадоха две дружества – комуникационната агенция „АПРА“ и компанията „Междинна станция“, собственост на продуцентите Андрей Арнаудов и Иван Христов, която през последната година предлага услуги за пълно комуникационно обслужване. Общата оценка на комисията, съставена от пет души, избра за изпълнител на поръчката „Междинна станция“ с общо 93.8 точки от 100, спрямо 55.9 от 100 за „АПРА“.

Кампанията и информационната платформа Viza Academy бяха лансирани в средата на декември, като резултатите от нея ще станат ясни догодина. Обикновено в края на всяка година Държавният департамент на САЩ публикува официални данни за процента отказани визи за всяка държава, според който се определят новите членки на програмата за безвизов режим.

Кампания за информирано кандидатстване за визи не е нещо ново. Сред най-скорошните примери е Румъния, която през юли лансира кампанията Qualify Romania in the Visa Waiver Program. Тя беше насочена към хора с изтекли визи, които да ги подновят, като така гарантира минимални откази. Този подход смъкна процента до 2.6% (от 8.8% година по-рано) и в резултат от 2025 г. за румънските граждани вече няма да се изискват визи за влизане в САЩ.

източник: Епицентър.бг

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here