Бившият министър на отбрана в обяснителен режим за Чефо
Преди седмица стана ясно, че инфлуенсърът Стефан Попов – Чефо е получавал 10 000 лв. на месец за евроатлантическа пропаганда от бюджета на Министерството на отбраната докато ведомството беше оглавявано от Тодор Тагарев.
От изнесени справки се доказва, че т.нар. Чефо е получавал 6 000 лв. месечно като частно лице, а фирмата му „СВП 93“ е вземала 4000 лв. на месец за изработване на видеа и интервю с посочен от МО гост в подкаста на Чефо.
Ето какво обясни пред bTV тази сутрин самият Тагарев за раздаваните щедро държавни пари, принципно предназначени за българската армия: борел дезинформацията!
Без грам притеснение за разхищението, Тагарев заяви, че е трябвало да противодейства на дезинформацията, която е отблъсквала хората от армията. Във ведомството се било обсъждало, че трябва да се стигне до младата аудитория.
Първият договор с Чефо е сключен дни преди Тагарев да освободи поста. Той заяви, че не е знаел за него, а Стефан Попов – Чефо е бил избран от Информационния център на министерството.
Тагарев неколкократно повтори, че Чефо достигал до младите хора, но не отговори категорично харесва ли начина му на изразяване. Единствено каза, че той не ползва такъв.
Нека напомним, обаче, и една друга халтура и подигравка с армията от времето на Тагарев и аватара му, който беше шеф на Информационния център на МО. Преди около година „борците с дезинформацията“ пуснаха скандален и провокативен рекламен клип за набиране курсанти в Националния военен университет (НВУ). След поредица от бурни реакции той бе бързо свален от публичното пространство и „взе главата“ на шефа на Информационния център на Министерството на отбраната Владимир Миленски.
Въпреки големият скандал, който предизвика клипът с добермани и голи до кръста борчета с татуировки, така и не стана ясно точно колко хиляди са пръснати за създателите му. И това на фона на постоянното повтаряне, че армията ни се нуждае от докомплектоване.
BIG5