Към момента придвижването с животинска тяга е забранено само в центъра на столицата
От юни догодина ще се забрани движението на коне с каруци в цяла София. Това обявиха на брифинг от общинския съвет във връзка с предложени нормативни промени, които ще се гласуват след седмица. Към момента придвижването с животинска тяга е забранено в центъра на столицата, макар че това правило се нарушава.
Ще се регламентира и контролът над нарушителите. Освен превозното средство, временно ще се задържа и конят, който може да бъде върнат на собственика му, след съответното заплащане и предоставяне на необходимите документи, обявиха от транспортната комисия в общинския съвет.
„Екоравновесие“ ще трябва да се грижи за тези животни, а не да ставаме свидетели на безумни гледки, като връзването им пред районните управления. Някои стопани не се грижат добре за тези животни“, категоричен беше председателят на транспортната комисия Карлос Контрера.
И още: Промените в зоните за платено паркиране в София ще влязат от първи декември.
Най-общо промените обхващат паркоместата в режим „служебен абонамент“, разширение на „синя“ и „зелена“ зона за паркиране, въвеждане на регламент за товарно-разтоварителни дейности в платените зони, както и забрана за влизане на МПС в някои участъци в определени времеви интервали.
Предвижда се премахване на безплатните паркоместа в „Служебен абонамент“ и се ограничава ползването от юридически и физически лица, държавни, културни, общински и др. институции до 5 броя паркоместа за даден административен адрес.
„В Наредбата е заложена опция за удължен служебен абонамент за хотелите“, каза зам.-председателят на Комисията по транспорт Зафир Зарков. Те ще могат да се възползват от разширение на режима до 23.00 часа в делничните дни, а за събота и неделя – в часовия диапазон от 08.30ч. до 19.30 ч. Това ще се заплаща допълнително.
Предвижда се и разширяване на зоните за платено паркиране. Според общинските съветници това е нещо „изключително необходимо“ за София.
Карлос Контрера коментира и тежкото финансово състояние на градския транспорт, вследствие на COVID кризата и увеличението на цената на природния газ и призова държавата да компенсира електротранспорта и метрото, подобно на частния бизнес.
„44 млн. лв. натрупаната загуба в градския транспорт“, заяви Контрера и коментира „в следващите дни ще преценим как СОС официално да поиска помощ от държавата“. По думите му за близо една година пандемия, Столичната община сама е понесла тежестта на кризата, а сега се добавя и енергийната криза.